Każda z sześciu rzeźb dotyczy innego zagadnienia („Deforestacja”, „Produkcja żywności”, „Plastik”, „Smog”, „Rybołówstwo”, „Wymieranie populacji dzikich zwierząt”). Na obiektach umieszczono kody QR, po zeskanowaniu których na smartfonie wyświetlają się odniesienia do badań naukowych i raportów. Wynika z nich m.in. wysoki poziom zanieczyszczenia powietrza w Polsce w porównaniu z wybranymi państwami Europy (Polska 76 proc., Belgia 5,5 proc., Włochy 52 proc., Szwecja 1 proc., Hiszpania 21 proc.).
„Próbuję zapomnieć o tych informacjach, bo miałam przez nie deprechę. Naczytałam się raportów, statystyk i naoglądałam dokumentów. Gdybym z Iwem [Borkowiczem, współtwórcą Totemów – przyp. red.] zatrudniła researcherów, to zaoszczędziłabym na psychiatrach” – mówi Alicja Biała portalowi Kultura u Podstaw.
Alicja Biała w rozmowie z Martyną Nicińską opowiada też o współpracy z Katarzyną Nosowską nad „sit downem” „Zmalowane Wrota” oraz o pobycie w tanzańskiej szkole, tworzonej na wzór poznańskich „Łejerów”.
ALICJA BIAŁA – Poznanianka, rocznik 1994, absolwentka Via University College oraz The Copenhagen School of Design and Technology w Danii. Obecnie studiuje na The Royal College of Art in London. Strona internetowa artystki: alicjabiala.com