Sebastian Gabryel

Każde pokolenie ma coś, co musi je doświadczyć

„Przy pracy nad materiałem teksty Osieckiej zaczęły wyglądać niemal jak komentarze do tego, co właśnie działo się w kraju. Co miesiąc wydarzało się coś, co jakby wpasowywało się w już napisany przez nią tekst piosenki, który akurat chwilę wcześniej wybraliśmy do naszego repertuaru” – mówi Daniel Moszczyński, lider poznańskiej grupy Bibobit, która właśnie wydała swój nowy album „Co to za czas” w ramach projektu Bibobit/Osiecka.

Sebastian Gabryel

Ostatnie córy Słońca

„Sztuka nie zna ram. Czasem zamyka się ją w konkretnych formach wyrazu, ale przecież tak nie trzeba. Nasza energia skierowana jest na to, by wzbudzić w odbiorcy silne emocje. Sądzę też, że współcześni odbiorcy są otwarci, że łakną zróżnicowanej formy przekazu” – mówią Hanka Łubieńska i Marta Wołczecka, tworzące poznański duet muzyczno-performatywny, w którym główną inspiracją jest poezja Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

Sebastian Gabryel

Na szelaku dźwięków przeszłości

„Dźwięk płyt szelakowych jest bardzo archaiczny, wąski, ale i zaczarowany. To trochę tak, jakby przez marnej jakości telefon podłączony do wehikułu czasu podsłuchiwać kapelę grającą w oddali ludową potańcówkę” – mówi Rafał Igiel, jeden z ubiegłorocznych stypendystów Marszałka Województwa Wielkopolskiego w dziedzinie kultury, który odrestaurował i zdigitalizował nagrania z płyt szelakowych z unikalną muzyką ludową z Wielkopolski.
D
Kontrast Wyłącz ruch